понеділок, 30 травня 2016 р.

РЕКОМЕНДОВАНІ ЗАВДАННЯ НА ЛІТО. УКРАЇНСЬКА МОВА.

1)Наведені тексти використовуємо для різних видів роботи:

1. Прочитати, розділити на речення. Визначити коли потрібно писати велику букву.
2. Ці текти використовувати для списування.
3. Їх можна писати під диктовку (коми коментувати).
4. Читати мовчки та переказувати.

Зима
      Настала зима під глибоким снігом спить земля сумно хитають гіллям дерева 
 холодний вітер жене важкі хмари вони пропливають над замерзлою землею вже кілька днів триває мороз льодом затягнуло озеро а веселі снігурі скачуть по деревах. 


Взимку
       Повівав холодний вітерець з краю неба насувались білі хмари дорога була слизька по обидва боки від дороги розстелилось поле, вкрите снігом твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами чорне вороння сідало громадами на сніг і знов здіймалося з місця вітер дужчав насунули снігові хмари і оповили небо сонце сховалось за хмари посипав сніжок.


Все в лісі співає
      Весною ми пішли до лісу зійшло сонце дмухнув легенький вітерець всі дерева в лісі заспівали кожне співало свою пісню береза співала ніжну пісню хотілося підійти до білявої красуні й обійняти її дуб співав муж­ню пісню, верба — задумливу, а горобина — тривожну.

Айстра
      Айстра схожа на яскраву зірочку зацвітає вона в серпні існує легенда, що айстра — це зірка, яка задивилася з неба на красуню-землю і полетіла до людей
    ці квіти різнокольорові: білі, сині, червоні, фіолетові, жовті 
    айстри — улюблені всіма осінні квіти не випадково на святі першого дзвоника найбільше букетів з айстр. 

Гори
      Багато цікавого можна побачити в горах уже самим лише виглядом  вони чарують нас уранці або ж на заході сонця гори бувають рожевими світлого дня - голубими у непогоду - суворими, неприступними
     на їхніх високих вершинах лежать вічні сніги на гірських схилах ростуть ліси, зеленіють полонини, біжать швидкі струмки у лісах водяться олені, косулі, дикі кабани, різні птахи.

Будівництво хати
    У давнину люди будували хату з глини чи дерева вікнами до сонця збиралися родина, сусіди, щоб допомогти
    та головним вважалося обрати добре місце для хати за звичаєм, на чотирьох кутах майбутньої оселі клали по хлібині і трохи дрібних грошей, щоб щасливо жилося   коли будівництво помешкання було закінчено, обов'язково плели вінок з квітів і ставили в хаті
    як входили вперше до хати, то брали із собою хліб, скатертину, рушник за  охоронців дому вважали ластівку, чорногуза.

Соняшник
 На високому стеблі велика квітка із золотими пелюстками вона схожа на сонце тому й називають квітку соняшником спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки та як тільки сходить ранкова зірниця пелюстки тремтять то соняшник жде сходу сонця ось уже сонце викотилося  з-за обрію соняшник повертає до нього свою голівку, дивиться на червоне вогняне коло усміхається соняшник до сонця, радіє.

Квітковий годинник
Кожна квітка о своїй порі розкриває пелюстки назустріч сонцю і в певний час згортає їх блакитні квітки — то цикорій ростуть вони у полі, на луках, на узліссі вони не сплюхи прокидаються між четвертою й п'ятою годинами ранку є квіти, що прокидаються пізніше
        для шипшини ранок настає рівно о шостій одночасно з нею розгортають пелюстки мак, кульбаба та нечуй-вітер водяна лілія прокинулась о сьомій а от нагідки— справжні сплюхи вони прокидаються аж о дев’ятій, тоді, коли цикорій свої пелюстки вже починає стуляти...    

2)Практичні завдання на повторення вивчених в 2 класі тем з курсу української мови.
ТЕМА  №1  СЛОВО
1.   Вставити потрібні літери:
Медал..., м. .кий. сусідн...му. під...м. б...ілка. Ки...в, вул...ця. д...ван. в. .разно. ч...твер, в...дмідь, в...ресєнь. за...ць, кра...ий.

2.      Списати текст. Поставити потрібний знак в кінці речення. Підкреслити підмет і присудок:
На лузі цвітуть ромашки    на дереві стукає дятел    в лісі жив їжачок

3.   Запиши у два стовпчики:    ХТО?     ЩО?
Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.

4.   Поділити на склади:   білий, ялинка, пальто

5.   Вставити потрібні літери:
...удзик, жа...воронок, завда...я, ...лень, Укр...їна, во...іуіє, хлоп...ята, ранн...го, бо...вий, ...жунглі, ...зюркотить, щ...стя, ч...довий, оз...ро, б...сокий, бері...ка, жит...я

6.  Запиши в алфавітному порядку:
Ліда, Галя, Ніна, Рая, Тамара, Олена

7.  Випиши прикметники:
Зима морозна на дворі. Замети білі на землі. Зоріють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі.

8.   Списати, підкреслити антоніми:
Знання то світло, з темряви виводить. Пустий колос догори пнеться, а повний - донизу гнеться. Ле...ко сказати, та ва...ко зробити.

9.   Доберіть дієслова:
До нас... лелека (з) косою (на) плечі, в...ди... (з) глека та й ... (на) спориші.    Слова для довідок: напився, сів. прийшов.

10.    Зміни дієслова у відповідності із іменниками. . Підкреслити прийменники.
Липа (цветуть) у липні, Учні (співає) у хорі. Книжки (стоїть) у шафі, Каченя (пливуть) до берега

11.    Списати, вставити літери. Підкреслити підмет і присудок у 1, 2 реченнях.
Настала осін... . Падає жовте листя, Скоро з...ма настане. Поч...в
їжачок готуватися до з...ми.

12.  Випиши іменники в один стовпчик, прикметник - у другий:
Птах, сніговий, поле, зима, застигла, річка, пенал, білий, вчорашній, біжить, кислий.

13.  Списати, вставити літери. Підкреслити прикметники.
В...сняне сонце розбудило від сну мурашок. Ож...в мурашник. М...лен...кі комахи вибралися із з...мобих квартир. Вони поч...ли ремонтувати своє житло.

14.  Утвори прикметник:
Холод - холодний, береза - ...., зима - ......, весна - ....., праця
(чесність), пісня (народ), життя (щастя)

ТЕМА №2   ЗВУКИ І БУКВИ
1.     Визнач кількість звуків і букв:
Повітря: дзеркало; дощ; гаї.

2.  Поділити слова на склади:
 
Район: лимон; спить, Оленка.

3.  Встав пропущені букви:
Річеч...ка, подвір...я, зат...охкав, д...ятел, б...жоли, волос...я, сім...я, за...ць. га...ок. сер...озний, пен...ок, ...артук (х: ф), ...виля, ...утболка, ку...і, я...ірка, ...астя, бор... (щ; шч)!

4.  Підкреслити м'які приголосні:
День, зозуля, сльози, сміюсь, об'єднання, в хаті, люлька.

5.  Вкажи кількість звуків і букв:
Плащ, хвиля, ходжу, взуття, зіроньа, п'ять, грає.

6. Підкресли букви, що позначають приголосні звуки:
 
Соловейко, листочок, окунець.

7. Підкресли слова, в яких букви я, ю, є позначають два звуки:
 
Ялинка, шию, лялька, читає.

8. Підкреслити слова, в яких букв більше, ніж звуків:
Життя, воджу, гаї, бруньки.

9.  Вставити  пропущенні літери:
Обов...язок, зна...мий, ...жміль, ...зюркотить.

10.  Спиши текст. Встав літери:
Зацвіли влітку лісові ...звіноч...ки. (У) кожній пелюсточці – мален.кі молоточ.ки.

11.  Спиши слова, правильно познач наголос:
Читан...я, за...ць, в...дмідь, Україна, шофер, вулиця, дятел, портфель, сантиметр, зменшуване.

12.  Укажи пари слів, у яких є однакові звуки:
Діти - вода; сніг - нора; дід - дятел; рука - море; голова - хліб; буряк – дерево.

13.    Запиши слова, в яких букв більше, ніж звуків:
Дзвінок, льодок, будяк, пудель, розбуджу.
  
ТЕМА: №3  СЛОВО
1.   Записати синоними:
Азбука, автомобіль, батько, буква, дім.

2.  Записати антоніми:
Злий, теплий, прозора, літній, сухий, день, радість.

3.   З поданих слів складіть речення. Підкреслити підмет і присудок:
Сніг, над, кружляє, вже, перший, землею. Озерах, на, замерзла, вода. Сонце, горою, за, лягло. Зірки, засіяли, яскраво.

4.  Згрупуйте слова, близькі за значенням:
Буква, ураган, літера, абетка, буря, алфавіт, шторм, азбука.

5. Продовж ряд синонімів:
Сонеч...ко світить, ... , ... Сніж...нки падають, ... , ... Ліс шумить, ... , ... Струмок співає, ... , ...

6.  Утвори прикметник:
Холод - холодний,   береза  -  ....,  зима  -  .....  весна  -  ..... праця (чесність), пісня (народ), життя (щастя).

7.  Записати антоніми:
Сміється, говорити, щедрість, любов -..... праворуч, завтра.
 Підкреслити підмет і присудок у 1, 2 реченнях.

8.  Добери синоніми:
Говорю, міркую, крокую.
   
ТЕМА: №4   ЗВУКИ І БУКВИ
1.  Утвори слова:
а) з м'яким знаком в середині:
б) з апострофом;
в) з м'яким знаком у кінці;
г) з йо; д) дж; дз.

2.  Скласти речення:
Вітер, холодний, з, зрива. д...рев, листя, пожовкле. Сумно, з, жовті, перед, л...сточки, розлукою, дер...вом, прощалися.

3.  Записати  по три  слова з наголосом:
а) на першому складі;
б) на другому складі.

3) Завдання для тих, хто полюбляє тести.

ТЕМА №1.   МОВА І МОВЛЕННЯ
1.  Для чого людям потрібна мова?
а) для читання   б) для письма   в) для спілкування

2.  З чого складається наше мовлення?
а) зі слів   б) з речень  в)  з букв

3.  Яким буває мовлення?
а)усне   б)усне і писемне    в) писемне

4.*  Якими словами ми вітаємось
а)  будь ласка б) добрий вечір, добрий день, доброго ранку в)щасливої дороги

Де треба говорити пошепки?
а) у полі   б) у бібліотеці   в)  на перерві


ТЕМА №2.     ТЕКСТ
1.  Що таке текст?
а)слова    б)речення    в) зв'язані за змістом речення

2.  З яких частин складається текст?
а)  зі слів   б)  зачину, основної частини, кінцівкі   в)  зачину, речень, слів

3.  Які види текстів ви знаєте?
а) текст – розповідь   б) текст – опис   в) текст - опис, розповідь, міркування

4. Яка мета тексту - розповіді?
а)описати щось, або когось  б)  розповісти про щось    в) довести щось

5.*  Визначте тип тексту
1. Люблю розглядати джерельце. Вода прозора. Дно застелене блакиттю неба. У синій глибині бачу віття сокоряни.
 а)опис
    б)  міркування    в)  розповідь

ТЕМА №3.     РЕЧЕННЯ
1.  Що таке речення?
а) текст  б)слова  в) закінчена думка

2.  Що ставиться у кінці речення?
а) кома   б)крапка   в) дужка

3.  Як пишуться слова в реченні?
а)разом   б) окремо   в) з великої літери

4.  Як пишеться перше слово в реченні?
а) з малої літери   б) з великої літери    в)разом

5.  Які є види речень?
а) питальні   б) розповідні    в) питальні, розповідні, окличні

6. Що таке граматична основа речення?
а) підмет   б)словосполучення   в) підмет і присудок
 
ТЕМА №4.    СЛОВО
1.   Слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО? означають:
а) назву дії                б) назву предметів            в) назву ознак

2.   Як пишуться імена, по батькові, клички тварин?
а) з великої літери               б) з маленької літери       в) окремо

3.  На які питання відповідають слова, що виражають ознаки предметів?
а) хто? що?  б) який? яка? яке?  в) що зробили? що роблять?

4.  З якими словами в реченні зв'язуються прикметники?
а) з дієсловами          б) з іменниками                 в)     з прийменником

5.   На які питання відповідають слова, які означають дію предметів?
а)який?   б) хто?    в) що зробив? що робить? що роблять?

6.   Для чого служить прийменник?
а) для спілкування   б) для читання           в) для зв'язку слів у реченні

7.  Як пишуться прийменники з словами?
а) разом                     б) окремо                в) з великої літери

8.*  Укажіть іменники:
а) бібліотекар, шофер, іграшка  б) трав'яний, жовтий   в) радіє, замерзла

9.*  Укажіть дієслова.
а)розмова                 б)питальний                      в)розмовляти

10.* Укажіть прийменники:
а) в, у, на, до             б) і, я, ми                 в) поле, він, я



ТЕМА №5.    ЗВУКИ, БУКВИ. НАГОЛОС, СКЛАД
1.   Скільки голосних звуків в українській мові?
а) 6                        6)8                           в) 10

2. Скільки приголосних в українській мові?
 
а) 10                                 б) 34                        в) 32

3.  Як переносяться слова?
 
а) по буквам      б)по складам    в) по звукам

4. Коли букви я, ю, є можуть позначати по два звуки?
а) на початку складу  б) після приголосного  в) після голосного, апострофа, на початку

 5.* Коли вживається апостроф?
а) після голосного  б) після приголосного  в) після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї

6. Які слова можна перенести?
 а)весна   б) джміль  в) бурулька

7.  Які бувають склади?
а) голосні  б) наголошені, ненаголошені   в) дзвінкі

8.  Написання яких слів треба перевіряти за словником?
а) іменників   б) словникових слів   в)  прийменників

9.  На які групи поділяються приголосні?
а) м'які   б) тверді   в) дзвінкі і глухі

10.    Які букви позначають два звуки?
а) дз, дж               б )ьо               в) щ               г) йо



Відповіді:
Т№І
Т№2
Т№3
Т№4
Т№5
1в
1в
1в
      7б
 1в  6а в
      8а
2в     7б
Зв
      9в
3б    8б
4б
4б      10а
4в     9в
5в
5в
5 в    
5в   10в г     


 


4) Завдання підвищеної складності.

1.     Запишіть слова, в яких кількість букв і звуків однакова.
Пам’ять, джерело, подвір’я, ялина, джміль, вітряк.


3.     Замініть подані словосполучення сполученням прикметника й іменника.
Пісня мами, кора дуба, хліб із жита, книга з бібліотеки.


4.     Складіть правильно порівняння і запишіть їх.
Голодний, як миша                             Малий, як лис
Хитрий, як баран                                Впертий, як вовк


5.     Складіть вірш за поданим алгоритмом:
1 рядок
Жив-був… (обєкт)
2 рядок
Ознака або властивість обєкта (який?)
3 рядок
Дія або взаємодія з іншими об’єктами (що робить?)
4 рядок
5 рядок
Висновок (твердження чи мораль)
Наприклад:
Жив-був кумедний ведмедик Пух.
Був дуже добрий і навіть любив набридливих мух,
По лісу він блукав,
Усіх мушок медом пригощав.
Ось таким чудернацьким був ведмедик Пух! 

Немає коментарів:

Дописати коментар